donderdag 14 januari 2010

Briefing

Briefing
Per 1 januari dit jaar ben ik na een succesvol jaar, met veel opdrachten officiƫel voor mezelf begonnen als zzp-er. Hoe groot de kans op opdrachten is in deze markt, kan ik dus behalve de feiten, ook uit ervaring inschatten.
Het afgelopen jaar heb ik me vooral in prijs onderscheiden. Ik heb inmiddels een netwerk opgebouwd, waardoor ik een grote klantenkring heb. Het afgelopen jaar heb ik gezorgd dat deze tevreden waren, ik heb veel aandacht besteed aan kwaliteit. Hierdoor heb ik ervoor gezorgd dat maar klanten niet alleen trouw blijven aan mij, maar ook hun positieve ervaringen doorvertellen aan anderen, waardoor ik in sommige gevallen ook voor hen in opdracht kan fotograferen. Ik moet het dus vooral van mond tot mond reclame hebben.
Er is erg veel vraag naar trouw-en portret fotografie, iedereen die trouwt wil mooie trouwfoto’s en ook foto’s van kleinkinderen ect zijn erg populair. Maar uiteraard ben ik niet de enige die zich richt op deze doelgroep. Er is veel aanbod. Het is daarom erg belangrijk dat mensen jou kennen, daardoor zullen ze sneller voor jou kiezen.
Het komende jaar ga ik me wat duurder in de mark zetten onder het mom dat ik dit jaar afstudeer, en het dus ook meer dan waard ben. Hierdoor krijg je ook een chiquer imago.
Zolang ik vanuit huis werk heb ik geen vergunningen nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten