maandag 18 januari 2010

Dossier

Dossier

De concurrentie

Fotografen in Oud-Beijerland

RAVivo Fotografie

La Foto

Cathy fotografie en visagie

Sonny Lips

Made by natasja

Art of memories

(FOTOZEE) (stageplaats, we sturen klanten door, dus eigenlijk meer samenwerking)

In theorie zijn de bovenstaande fotografen concurrenten. Maar de manier waarop ik bruiloften fotografeer is alleen besteed aan mij, fotozee en art of memories. De anderen richten zich vooral op studiofotografie en de bruiloften fotograferen zij meer traditioneel

Inspiratie

In de meeste gevallen haal ik mijn inspiratie uit expirimenteren, door gewoon aan de slag te gaan krijg ik steeds meer ideeen.

Daarnaast haal ik mijn inspiratie uit reclamebladen en tijdschriften.

Potentiele opdrachtgevers

Voor studiofoto’s richt ik me vooral op jonge gezinnen. Maar daarnaast zijn andere doelgroepen ook van harte welkom natuurlijk. Doordat ik mijn prijs per 1 januari verhoogd heb, zal zo ook automatisch de doelgroep wat verschuiven. Had ik eerst klanten met een modaal inkomen, nu zal ik eerder mensen aantrekken die iets meer te besteden hebben.

Voor de bruiloften richt ik me uiteraard op mensen die gaan trouwen. Ook hierbij zal ik waarschijnlijk een kleine verschuiving in doelgroep gaan zien qua prijsklasse.

Voor bedrijfsfotografie hou ik het heel breed. Bedrijfsfotografie kan inhouden foto’s van showrooms tot foto’s van het personeel, en ieder bedrijf kan deze foto’s mogelijk gebruiken.

In principe is fotografie een product dat een hoop mensen kunnen gebruiken, mensen trouwen, ouders geven een feestje, mensen willen leuke foto’s van hun kinderen en bedrijven willen zichzelf promoten met mooie beelden.

Marketing instrumenten

De manieren waarmee ik klanten wil werven zijn:

-Doormiddel van de website

-Flyeren

-Klanten tevreden houden/geode kwaliteit -> mond tot mond reclame

-Op kerstmarkt/braderien etc staan met een stand

-Doelgericht reclame maken door bijv trouwbeurzen te staan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten