vrijdag 8 januari 2010

Concept

Nu er een aantal afspraken gemaak zijn, wil ik verder werken aan het concept.
Ik wil voor mezelf duidelijk hebben hoe de foto's van het eindproduct er precies uit gaan zien.
Om wat inspiratie op te doen heb ik wat foto's op internet gezocht.



















Bij deze foto is de verzadiging terug gedrongen, dat is ook wat ik bij mijn foto's wil doen. Het moet net geen zwart/wit zijn, net zoals bij deze foto.
















Ook bij deze foto is de verzadiging terug gedrongen, maar heeft een totaal andere uitstraling, in deze foto zit veel minder contrast.
Wat ik zou willen berijken is het contrast van de eerste foto met de lichtbeheersing van deze.



















Bij deze foto vind ik het licht heel erg mooi, het valt precies op de juiste plaatsen.
Deze foto is gemaakt door Bert Meelberg, de man bij wie ik een cursus heb gevolgd.



















Dit is een foto die ik zelf gemaakt heb, met minder verzadiging, dit is een beetje de bedoeling van het eindproduct, alleen wil ik dan alleen portretfoto's maken.

De portretfoto's moeten een neutrale indruk wekken, zodat mensen zelf in kunnen vullen hoe de persoon is die zij zien. Daarnaast wil ik nog een serie maken die wel wat zegt over deze personen. Om mensen duidelijk te maken dat de indruk die je van mensen hebt, niet altijd de juiste is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten